اسپرانتو - گامی هوشمندانه

وبلاگ گروهی برای همه‌ی آنان که در اندیشه‌ی زبان برتر هستند.

اسپرانتو - گامی هوشمندانه

وبلاگ گروهی برای همه‌ی آنان که در اندیشه‌ی زبان برتر هستند.

تابستان و آغاز فصلی دیگر!

فصلی از سال گذشت و این وبلاگ هم دستاوردی به همراه نداشت. ظاهراً رخوت تمامی وجود جنبش اسپرانتوی ما را در برگرفته است. البته من برای خودم دلایل زیادی می‌آورم و خودم را برای این عدم فعالیت توجیه می‌کنم. مثلاً می‌گویم که شرایط اجتماعی و سیاسی فعلی کشور به گونه‌ای است که قدرت هرگونه فعالیتی را از همه ما گرفته است. یا اینکه اوضاع اقتصادی به حدی خراب است که تمامی انرژی و فکر ما قبل از هرچیز به گذران معیشتی‌مان معطوف شده است. اما از اینها که بگذریم واقعیت این است که ما به نوعی رکود و سکون مبتلا شده‌ایم. اگر زامنهوف هم می‌خواست مثل ما فعالیت کند حتی تا صدسال بعد هم نمی‌توانست پروژه‌اش را به جهانیان عرضه کند.

ببخشید که نام می‌برم ولی از آقایان نامی و کوثری که قبلاً در اینجا نظراتی ارائه کرده بودند تقاضا دارم که گاهی اوقات مطلبی، خبری، نکته‌ای را به این وبلاگ اضافه کنند تا به مرور بتوانیم جنبه گروهی بودن این وبلاگ را واقعیت بخشیم.

 

معرفی یک وبلاگ

امروز به یک وبلاگ خواندنی و مفید برخوردم که حیفم آمد آن را در اینجا معرفی نکنم. هرچند که محتوای وبلاگ درباره اسپرانتو نیست اما به دلیل اینکه مقالات تخصصی درباره ترجمه و زبان دوم را میتوان از طریق آن پیدا کرد لازم دیدم که آن را به دوستان معرفی کنم. آدرس این وبلاگ از این قرار است:

http://uandmyfuture.blogfa.com

این آدرس را در قسمت لینک روزانه نیز اضافه کرده‌ام.

ارسال مطالب توسط دوستان

ظاهراً ارسال دعوتنامه توسط این سیستم بلاگ‌اسکای به درستی صورت نمی‌گیرد. این موضوع را از آنجا متوجه شدم که بعد از ارسال دعوتنامه به دو تن از دوستانی که مایل به همکاری بودند، هیچ پاسخی از جانب ایشان دریافت نکردم. برای اطمینان بیشتر برای خودم هم دعوتنامه ارسال کردم که آن هم نرسید. این در حالی بود که سیستم ارسال دعوتنامه را تایید می‌کند.

درهرصورت برای اینکه این کار صورت بگیرد به دوستانی که مایل به نوشتن مطلب در این وبلاگ هستند روش انجام این کار را شرح می‌دهم:

قبل از هرچیز بایستی به عضویت Blogsky در امد. این کار را با ورود به آدرس www.blogsky.com و کلیک بر روی قسمت "عضویت در سایت" آغاز نمایید. پس از پر کردن فرم عضویت و انتخاب نام کاربری و کلمه عبور شما می توانید در هر وبلاگی که از شما دعوت به عمل آورده باشد اقدام به نوشتن و ارائه مطلب بنمایید. بنابراین کافی است پس از عضویت در سایت، آدرس ایمیل خود را به من اعلام کنید تا نسبت به تعریف در سیستم اقدام کنم.

در مورد روز زامنهوف و گردهمایی اسپرانتو نیز از دوستان تقاضای ارائه مطلب و پیش بینی برنامه ریزی دارم تا بتوان ساعات پرثمری را تدارک دید.

از شما متشکرم!

دوستان عزیز،

از اینکه با ارسال نظر و اعلام آمادگی برای همکاری مرا شرمنده خود کردید بسیار متشکرم. برای دو دوست عزیزی که نظرات خود را تاکنون نوشته‌اند دعوتنامه ارسال کردم. امیدوارم که به زودی مطالب آنان را در این صفحه شاهد باشیم.

درمورد کنگره اسپرانتو و انتخابات هیات مدیره نیز با توجه به موقعیت زمانی خوبی که وجود دارد با پیشنهاد آقای نامی برای روز تولد زامنهوف موافقم. امسال این روز مصادف با جمعه ۲۴ آذرماه است که علاوه بر تعطیل بودن از نظر زمانی برای تغییر و تحول بین هیات مدیره آتی و کنونی نیز فرصت مناسبی را تا پایان سال در اختیارمان می‌گذارد. اگر دوستان نظر دیگری دارند اعلام کنند تا مورد بحث قرار بگیرد.