اسپرانتو - گامی هوشمندانه

وبلاگ گروهی برای همه‌ی آنان که در اندیشه‌ی زبان برتر هستند.

اسپرانتو - گامی هوشمندانه

وبلاگ گروهی برای همه‌ی آنان که در اندیشه‌ی زبان برتر هستند.

تغییر در برنامه

به اطلاع عزیزانی که علاقه‌مند به شرکت در سخنرانی ماهانه اسرانتویی هستند می‌رساند که متاسفانه به دلیل تغییر در برنامه پروازی آقای رضا خیرخواه، این سخنرانی با تاخیر برگزار خواهد شد. هنوز تاریخ دقیق مشخص نشده است اما به احتمال قوی این برنامه با یک هفته جابجائی در روز یکشنبه ۷ بهمن ماه و در همان مکان و ساعت برگزار خواهد شد. فعلاً تا همین مقدار اطلاعات را داشته باشید تا خبرهای دقیق‌تر را بعداً در وبلاگ بخوانید.

سخنرانی ماهانه اسرانتویی

روز یک‌شنبه ۳۰ دی ماه ساعت ۱۷ آقای رضا خیرخواه اسپرانتودان نام‌آور ایرانی که ساکن تایوان هستند در محل دفتر انجمن اسپرانتوی ایران سخنرانی خواهند داشت. موضوع این سخنرانی بمباران هیروشیما و پیامدهای آن است. از علاقه‌مندان دعوت می‌شود که در این برنامه شرکت نمایند. لازم به ذکر است که این سخنرانی همچون همیشه به زبان اسپرانتو خواهد بود. و شرکت در آن برای همه‌ی علاقه‌مندان آزاد است.

آدرس: خیابان انقلاب – بین مفتح و بهار- ایستگاه دروازه دولت – خیابان خاقانی - کوچه علیزاده پلاک33 -  تلفن: 88348929 

کنگره آسیایی اسپرانتو

کنگره آسیایی اسپرانتو هر سه سال یکبار به همت کمیسیون آسیایی سازمان جهانی اسپرانتو برگزار می‌شود. اولین بار این کنگره در سال ۱۹۹۶ در کشور چین با موضوع "آسیا و قرن 21" برگزار شد. کنگره دوم آسیایی در سال 1999 در کشور ویتنام و با موضوع "همکاری برای صلح، پایداری و توسعه" برگزار گردید. کنگره سوم در سال 2002 در کشور کره، و بالاخره چهارمین کنگره در سال 2006 در نپال برگزار شد. کنگره پنجم هم قرار است تقریباً یک ماه دیگر در کشور هندوستان برگزار گردد. تا آنجا که من اطلاع دارم در این کنگره که از تاریخ 11 تا 15 فوریه در شهر بنگلور برگزار خواهد شد هشت نفر از ایران شرکت خواهند کرد که البته تعدادی از آنها اسپرانتودان نیستند و صرفاً جهت آشنایی با جنبش اسپرانتو و در عین حال انجام یک سفر و گردش عازم این کنگره خواهند شد. به این می‌گویند هم فال و هم تماشا.

و اما من هم در این کنگره ثبت نام کرده‌ام که اگر مشکلی پیش نیاید و بتوانم همه چیز را به موقع ردیف کنم هفته سوم بهمن ماه یعنی از نوزدهم تا بیست و ششم بهمن را همراه سایر دوستان در سفر هند و پنجمین کنگره آسیایی اسپرانتو به سر خواهم برد. قصد دارم که گزارش کامل این سفر را در همین وبلاگ منعکس کنم تا همه اسپرانتودانان و غیراسپرانتودانان از آن بهره ببرند. البته اگر بهره‌ای از آن متصور باشد.