اسپرانتو - گامی هوشمندانه

وبلاگ گروهی برای همه‌ی آنان که در اندیشه‌ی زبان برتر هستند.

اسپرانتو - گامی هوشمندانه

وبلاگ گروهی برای همه‌ی آنان که در اندیشه‌ی زبان برتر هستند.

کنگره آسیایی اسپرانتو

کنگره آسیایی اسپرانتو هر سه سال یکبار به همت کمیسیون آسیایی سازمان جهانی اسپرانتو برگزار می‌شود. اولین بار این کنگره در سال ۱۹۹۶ در کشور چین با موضوع "آسیا و قرن 21" برگزار شد. کنگره دوم آسیایی در سال 1999 در کشور ویتنام و با موضوع "همکاری برای صلح، پایداری و توسعه" برگزار گردید. کنگره سوم در سال 2002 در کشور کره، و بالاخره چهارمین کنگره در سال 2006 در نپال برگزار شد. کنگره پنجم هم قرار است تقریباً یک ماه دیگر در کشور هندوستان برگزار گردد. تا آنجا که من اطلاع دارم در این کنگره که از تاریخ 11 تا 15 فوریه در شهر بنگلور برگزار خواهد شد هشت نفر از ایران شرکت خواهند کرد که البته تعدادی از آنها اسپرانتودان نیستند و صرفاً جهت آشنایی با جنبش اسپرانتو و در عین حال انجام یک سفر و گردش عازم این کنگره خواهند شد. به این می‌گویند هم فال و هم تماشا.

و اما من هم در این کنگره ثبت نام کرده‌ام که اگر مشکلی پیش نیاید و بتوانم همه چیز را به موقع ردیف کنم هفته سوم بهمن ماه یعنی از نوزدهم تا بیست و ششم بهمن را همراه سایر دوستان در سفر هند و پنجمین کنگره آسیایی اسپرانتو به سر خواهم برد. قصد دارم که گزارش کامل این سفر را در همین وبلاگ منعکس کنم تا همه اسپرانتودانان و غیراسپرانتودانان از آن بهره ببرند. البته اگر بهره‌ای از آن متصور باشد.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 19 دی 1386 ساعت 02:27

علی اصغر کوثری چهارشنبه 19 دی 1386 ساعت 02:29

سفر خوش
مسلما انعکاس آن در وبلاگ پر ثمر خواهد بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد