اسپرانتو - گامی هوشمندانه

وبلاگ گروهی برای همه‌ی آنان که در اندیشه‌ی زبان برتر هستند.

اسپرانتو - گامی هوشمندانه

وبلاگ گروهی برای همه‌ی آنان که در اندیشه‌ی زبان برتر هستند.

سرم سوت می زند از این ......

 

خدایا چه می بینم ؟ مگر  چنین چیزی هم ممکن است ؟ آخر چرا ؟ چرا چنین کرده اند؟

این ها و بیش از این ها و شبیه به این ها ، جملاتی هستند که من دیوانه وار و با اعصابی خرد ، پس از مراجعه ی اخیر م به وبلاگ " اسپرانتو ، زبان دوم برای همه " به زبان آوردم.

آخر نمی توانستم و نمی توانم باور کنم و درک کنم اوج فاجعه را ؟ دلیل این کار را؟

این وبلاگ سال هاست که دوست اسپرانتودانانی چون من است . سالیان سال است که من و امثال من با مراجعه به این وبلاگ در جریان فعالیت های اسپرانتو در ایران قرار می گرفتیم.

جلسات سالیانه ، ماهانه و هفتگی را به ما خبر می داد . از انتشار نسخه ی کاغذی یا دیجیتال " سبز اندیشان " آگاهمان می کرد . وبلاگ ها و سایت های گوناگونی را به بازدید توصیه می کرد. اخبار اسپرانتو در ایران را اطلاع رسانی می نمود .  .....

 اما حالا ....

نه ! نه ! خوشبحتانه این وبلاگ تعطیل یا حذف نشده و هنوز قرار است بنگارد و هم چنان ستاره ی وبلاگ های اسپرانتوی ایران باشد .

بلکه نالش من از آن است که  آن همه مطالبی که در طی  هشت سال در وبلاگ  مذکور به نگارش در آمده بود  به دست حذف و نیستی سپرده شده است.

وبلاگی که از اردیبهشت 84 تا به حال در بلاگفا  و از سه سال پیش از آن از خرداد 81 در پرشین بلاگ ، می نوشته  ، اینک به گونه ای در آمده که گویی تازه در خرداد 92 ایجاد شده و حاصل هشت سال مطلب در آن به عمد یا غیر عمد حذف و نابود شده است.

حالا چرا نمی دانم . امیدوارم مسئولین سایت پاسخ و دلیل موجه بر این رخداد نامبارک داشته باشند . و هم امیدوارم که درایت به خرج داده و از وبلاگ پشتیبان تهیه نموده و دوباره مطالبش را برگردانند .

آخر آن مطالب هم یادآوریست ، هم نوستالژیک است و هم نمایانگر بخشی از تاریخ اسپرانتوی نوین ایران.

اگر آن مطالب حذف نمی شدند ، علاقه مند جدیدی که می خواهد از اسپرانتو و فعالیت های اسپرانتوی ایران بداند با مراجعه به آن وبلاگ و نسخه ی قدیمی تر آن  در پرشین بلاگ به خوبی می توانست  شمه ای از فراز و نشیب این ده سال اخیر اسپرانتوی ایران را به دست آورد.

از این ها گذشته چه دلیلی بر حذف مطالب پیشین و قدیمی وبلاگ بوده است ؟

بلاگ فا که محدودیتی در حجم و تعداد پست های وبلاگ ها ندارد که مدیر وبلاگ ناچار گردد مطالب قبلی را حذف نموده تا جا برای نوشتارهای جدید باز گردد ؟

تنها امیدوارم حذف 8 سال تاریخچه و مطالب پیشین وبلاگ از روی مشکل و به ناچار و غیر عمد بوده باشد و از روی پشتیبانی که امیدوارم قبلا تهیه کرده باشند دوباره پست های قبلی و پیشینه ی وبلاگ را برگردانند.

بارها می خواستم با نرم افزارهایی که وبلاگ ها و سایت ها را جهت مطالعه ی آفلاین ، دانلود کامل می نمایند این وبلاگ و سایر تارنماهای مورد علاقه ام را دانلود کنم .

اما مگر می گذارد این روزمره گی ها و مشغولیات پیاپی و بی پایان ؟مگر می گذارد این افسردگی روح فرسا ؟ مگر می گذارد این ....  ؟

اگر چنین درایتی را به خرج داده بودم حالا چنین دیوانه وار سرم سوت نمی کشید از این تیشه بر ریشه ی تاریخچه ی  فعال ترین و اصلی ترین وبلاگ اسپرانتوی ایران .

نظرات 1 + ارسال نظر
حمزه یکشنبه 13 مرداد 1392 ساعت 15:44 http://www.espero.ir

دوست عزیز، هر چه بوده گذشته و افسوس گذشته ها را نباید خورد. نمیتوان در گذشته ماند. به فکر آینده باشیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد